Nieuwe samenwerking per 1 april 2021

ENERGIE SERVICE FRIESLAND EN TECHNISCH BURO ZONDERLAND INSTALLATIE, ONDERHOUD EN SERVICE IN EEN KRACHTIGE SAMENWERKING

De klimaatverandering vraagt om actie. Daarover is iedereen het eens. Er zijn inmiddels alternatieven voor de traditionele wijze van verwarmen en er zijn veel innovaties in ontwikkeling om nog meer mogelijk te maken. In 2050 zijn we van het gas af. De energietransitie is ingezet.

Voor installatie- en servicebedrijven heeft dat een grote impact. Elke innovatie gaat gepaard met een nieuwe wijze van  installatie en onderhoud. „Er verandert veel in korte tijd. Het is zaak om de technische vernieuwingen scherp in de gaten te houden en tijdig te zorgen voor bijscholing”, zegt Dennis Frederiks, directeur van Energie Service Friesland. „Achter de feiten aanlopen is geen optie”, vult Arjen Plat, mededirecteur van Technisch Buro Zonderland, aan. „Onze klanten verdienen de meest optimale en up to date service.”

Samenwerken voor optimale kwaliteit „In de praktijk zien we dat het onderhoud van installaties en de installatie zelf twee verschillende takken van sport geworden zijn”, zegt Arjen. „Het probleem waar we nu tegenaan lopen is dat we onvoldoende capaciteit hebben om alle werkzaamheden goed te blijven uitvoeren. Het lukt nu nog wel, maar in de toekomst voorzie ik wel problemen. Daarom hebben we de keuze gemaakt om ons meer te richten op de installatiewerkzaamheden en Energie Service Friesland in te zetten voor het service en onderhoud van alle installaties. Zij zijn immers specialist in service en onderhoud aan cv ketels, warmtepompen, ventilatie en warmwater toestellen. Op deze wijze kunnen wij meer gespecialiseerde installatie-, onderhoud- en servicemonteurs voor al onze klanten ter beschikking stellen. Nu en in de toekomst.”

Dennis vult aan: „Wij zijn gespecialiseerd in service en onderhoud voor alle installaties in woningen. Ons hele bedrijf is daarop gericht. Met de huidige veranderingen in duurzame installaties en de daarbij behorende certificeringen wordt het steeds lastiger om alle kennis bij één monteur te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwe Gasketelwet voor de gasverbrandingstoestellen, de airco’s met STEK handelingen en de eisen voor het onderhoud aan warmtepompen”. Naast deze verschillende typen installaties zijn er ook verschillende eisen ten aanzien van het installeren en het onderhoud. Daarom zijn wij ook erg blij dat wij met Technisch Buro Zonderland een specialist hebben gevonden voor het installatiewerk. Uiteraard kunnen wij het ook zelf, maar voor grotere (aantallen) installatiewerkzaamheden en bijvoorbeeld zonnepanelen hebben wij te weinig installatiemonteurs. Door deze werkzaamheden ook door Technisch Buro Zonderland uit te laten voeren en zelf het service en onderhoud voor klanten van hun uit te voeren, worden alle klanten optimaal bediend en kunnen beide bedrijven optimaal en efficiënt de klussen klaren. Wanneer je het goed wilt doen, moet je keuzes maken in welke werkzaamheden je gaat uitvoeren. Anders wordt het erg lastig om kwaliteit te leveren.”

Gebundelde kennis, hogere kwaliteit

De samenwerking van Energie Service Friesland en Technisch Buro Zonderland moet meer bieden

dan alleen meer specialisatie en efficiëntie. „Dit is de eerste stap, vervolgens moeten de expertises van beide bedrijven samenvloeien zodat onze klanten een maximale klantbeleving ervaren.”, zegt Dennis. „Wij hebben veel ervaring met levensduur van verschillende toestellen en merken, we weten welke onderdelen regelmatig vervangen worden en dus standaard in de bus mee moeten. Met als doel om alle  werkzaamheden zoveel mogelijk in één bezoek op te lossen.”

Arjen verduidelijkt: „De bussen van onze monteurs hebben een hele andere inhoud dan die van servicemonteurs van Energie Service Friesland. Wij hebben meer installatietechnische materialen en benodigde gereedschappen in de bus. En beide bussen zitten tot de nok toe vol. Hieruit blijkt ook dat de werkzaamheden praktisch gezien heel lastig te combineren zijn.

Klanten blijven gewoon bij Technisch Buro Zonderland

„We maken gebruik van elkaars expertise zodat de klant altijd de beste service heeft. Wat we niet willen is dat de klant er hinder van ondervindt. Daarom moeten de randvoorwaarden hetzelfde blijven. Voor de klant verandert er bijna niks, hij/zij behoudt dezelfde administratie. Alleen het telefoonnummer voor het melden van storingen of het verplaatsen van een afspraak verandert naar het nummer van de klantenservice van Energie Service Friesland.”

Start typing and press Enter to search