Tijdelijke stop warmtepomp adviesaanvragen voor nieuwe klanten

Beste bezoeker,

Vanwege toenemende drukte is de wachttijd voor een warmtepomp opgelopen naar 8 tot 12 maanden. Omdat wij het belangrijk vinden om onze klanten goed en eerlijk van dienst te zijn, nemen wij daarom op dit moment geen nieuwe adviesaanvragen voor warmtepompen aan

Heeft u al een afspraak staan met één van onze adviseurs of heeft u ons al opdracht gegeven voor het installeren van een nieuwe warmtepomp? Dan gaat de advies-/installatie afspraak gewoon door. We kunnen op dit moment niet zeggen tot wanneer deze stop duurt. Vindt u het niet erg om te wachten? Meld uzelf dan hieronder aan voor de wachtlijst. U krijgt dan voorrang wanneer onze planning weer ruimte geeft voor nieuwe afspraken met één van onze adviseurs.

Voor aircosystemen, cv-ketels, zonne- en elektrische boilers, luchtverwarmers, ventilatiesystemen en service en onderhoud, blijven wij u zoals gebruikelijk graag van dienst.

Wachttijden voor levering van warmtepompen door fabrikanten:

Nefit: 8 tot 12 maanden
Daikin: 8 tot 12 maanden
Nibe: 8 tot maanden
Fujitsu: 8 tot 12 maanden

Oorzaak van de langere levertijd warmtepompen

Corona, energieprijzen en oorlog

Als eerste is daar de coronacrisis. Daardoor kwamen wereldwijd in diverse lockdowns fabrieken stil te liggen, waardoor de grondstofproductie verstoord geraakt is. Grondstoffen als lithium en nikkel zijn nodig om microchips te maken. Dergelijke chips zitten ook in warmtepompen. De hele logistiek rond die fabrieken komt inmiddels weer langzaam op gang.

Verder is sinds vorig najaar de vraag naar warmtepompen toegenomen door de stijgende energieprijzen. Vanaf begin dit jaar kan de consument bovendien meer subsidie krijgen bij het toepassen van verduurzamingsmaatregelen, zoals het kopen van een warmtepomp. Dit heeft de vraag verder opgestuwd.

Tot slot is door de oorlogssituatie in Oekraïne de vraag nog verder toegenomen, omdat vooral voor consumenten met een flexibel energiecontract de maandlasten soms meer dan verdubbeld zijn. Dit alles heeft geleid tot een exploderende vraag, waar aanbieders maar amper aan kunnen voldoen.

Op zoek naar het gemak van een abonnement?

Met een abonnement hoeft u nergens aan te denken. Wij houden in de gaten wanneer uw apparaten toe zijn aan onderhoud. En: onze storingsdienst en onderhoudsmonteurs staan 24/7 voor u klaar.

Ik ben geïnteresseerd in

Wat vinden klanten?

24/7 comfort, dat is onze belofte. Met passie voor het vak helpen we ruim 30.000 huishoudens met onze service.

Reviews

Bekijk alle reviews ›

Waarom Energie Service Friesland?

Wij zijn een betrouwbare dienstverlener met vriendelijke, klantgerichte medewerkers. Wij helpen u de beste en voordeligste keuzes te maken. 

Geïnformeerd blijven?

Op de hoogte blijven van alles op het gebied van verwarming, koeling, ventilatie en duurzame technieken? Handige tips ontvangen? Meld u dan aan voor onze maandelijkse nieuwsbrief.

Contact

De Werf 1, Heerenveen
Telefoon: 0800-1220 (gratis) of 0513-611300
E-mail: info@energieservice.nl