Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Om u zo snel mogelijk verder te helpen, hebben we de vragen die het meest gesteld worden door de klanten van Energie Service Friesland voor u gebundeld in een gemakkelijk overzicht. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met de Klantenservice van Energie Service Friesland, bel gratis 0800-1220. Liever per e-mail? Stuur uw vraag dan naar info@energieservice.nl.

We hebben de vragen verdeeld in 2 onderwerpen:

  1. Service en Onderhoud
  2. Producten en Diensten

Gemak, garantie en zekerheid
Met een serviceabonnement van Energie Service Friesland bent u verzekerd van goed onderhoud en de 24/7 servicedienst. Onze vakkundige monteurs komen periodiek langs, speuren eventuele gebreken op en repareren het direct! U voorkomt daarmee storingen en bespaart energie. Uw installatie gaat bij goed onderhoud langer mee!

Service en Onderhoud

Mijn CV ketel heeft een storing, wat moet ik doen?
Soms is een storing gemakkelijk te verhelpen. Kijk voordat u ons belt eerst op onze pagina storing CV-ketel. Hier vindt u een checklist met mogelijke oplossingen. Is het niet gelukt om de storing te verhelpen? Kijk dan op het display van de ketel welke storingscode hij aangeeft en bel dan met 0800-1220.

Hoe meld ik een storing van mijn CV-ketel?
Overdag, tussen 08.00 uur en 16.30 uur, kunt u de storing melden door te bellen met 0800-1220. Na 16.30 uur, in het weekend en op feestdagen kunt u voor dringende storingen bellen met onze meldkamer 0344-678339.

De monteur van Energie Service Friesland komt langs voor onderhoud aan uw warmwater- of verwarmingsapparatuur, maar ik ben niet thuis of ben verhinderd. Wat nu?
Neem gratis contact op met de afdeling Planning van Energie Service Friesland. Dat kan via 0800-1220 of stuur (tijdig) een e-mail naar planning@energieservice.nl.

Waarom is het verstandig  om een onderhoudscontract af te sluiten voor mijn CV-ketel?
Het eens in de anderhalf jaar onderhouden van uw CV-ketel voorkomt storingen en gevaarlijke situaties. Bovendien verlengt goed onderhoud de levensduur van uw ketel en bespaart u energie. Ook betaalt u geen uurloon en voorrijkosten. Lees meer op de pagina Abonnementen.

Hoe sluit ik een serviceabonnement af bij Energie Service Friesland?
Overdag kunt u gratis bellen met onze Klantenservice via 0800-1220. Of via de rekenmodule op onze website.

Hoe kan ik een adviesafspraak maken voor een nieuwe CV-ketel, zonnepanelen, airconditioning of een ander product?
Overdag kunt u gratis bellen met 0800-1220 of een e-mail sturen naar advies@energieservice.nl. Het aanvragen van een advies via onze website is ook mogelijk. Vul dan het contactformulier in.

Ik heb een verwarmingstoestel (CV-ketel) en daarnaast een warmwater voorziening (geiser of boiler). Kan ik dit vervangen door een gecombineerd toestel (combiketel)?
Vaak is het met wat aanpassingen in het systeem en leidingwerk mogelijk om een combiketel te plaatsen. Laat u hierover vrijblijvend en deskundig informeren door onze adviseur.

Kan ik veel besparen met de aanschaf van een nieuwe CV-ketel?
Het antwoord op deze vraag hangt af van uw huidige CV-ketel of situatie. Om een passend advies te kunnen geven, komt onze adviseur graag vrijblijvend bij u langs om de situatie met u te bespreken.

Als ik een nieuwe ketel bij jullie aanschaf, hoe snel kan deze dan geplaatst worden?
Dat kan zeer snel. Naast dat Energie Service Friesland zelf het nieuwe toestel installeert, kunnen wij de opdracht uitbesteden aan onze collega installateurs die aangesloten zijn bij de CFI, partner van Energie Service Friesland. We kunnen de ketel daarom in dezelfde week van de aanschaf plaatsen. Bij spoed kan de ketel zelfs nog dezelfde dag geplaatst worden, mits deze op voorraad is.

Producten en Diensten

In hoeveel tijd verdien ik mijn investering in zonnepanelen weer terug?
Gemiddeld genomen wordt een investering in zonnepanelen terugverdiend binnen 8 tot 12 jaar. Natuurlijk verschilt dat per situatie. Wilt u weten in hoeveel tijd u uw investering terug kunt verdienen? Vraag dan vrijblijvend een advies op maat aan.

Is mijn dak geschikt voor zonnepanelen?
Bijna alle daken zijn geschikt voor zonnepanelen, zowel plat als schuin. Wilt u weten of uw dak geschikt is voor zonnepanelen? Vraag dan vrijblijvend advies op maat aan.

Heb ik een vergunning nodig voor het plaatsen van zonnepanelen?
Tenzij uw huis of gebouw beschermd aangezicht is, mag u zonder vergunning zonnepanelen plaatsen. Let op: dit geldt alleen op bestaande bebouwing. Voor losse plaatsing, bijvoorbeeld tuin of weiland, is een bouwvergunning nodig. Neem voor meer informatie contact met ons op via 0800-1220 of advies@energieservice.nl.

Moet er ook iets in de meterkast gebeuren als ik zonnepanelen laat plaatsen?
Ja, afhankelijk van de hoeveelheid panelen wordt er een nieuwe groep in de meterkast bij geplaatst. Ook wordt er een kabel naar de omvormer aangelegd. Verder wordt gekeken of de elektriciteitsmeter geschikt is of vervangen moet worden.

Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
Een serviceabonnement bij Energie Service Friesland sluit u af voor een eerste periode van 18 maanden. Na deze periode heeft u een opzegtermijn van één maand.

Na een garantieabonnement gaat automatisch het betaalde abonnement lopen voor een periode van 18 maanden. Na deze periode heeft u een opzegtermijn van één maand.

Ik ga verhuizen. Kan ik mijn abonnement meenemen naar mijn nieuwe adres?
Ja, dat kan. Op uw nieuwe adres moeten wij een nieuw abonnement voor het daar aanwezige toestel(-len) aanmaken. Bovendien moet u voor uw nieuwe adres ook weer een nieuwe serviceovereenkomst en/of een doorlopende machtiging invullen.

Hoe dien ik een klacht in bij Energie Service Friesland?
Energie Service  Friesland doet altijd haar uiterste best om de opdracht naar volle tevredenheid uit te voeren. Mocht u desondanks niet tevreden zijn over onze service, dan kunt u uw klacht melden door ons te bellen op 0800-1220, een Klachtenformulier in te vullen of een bericht te sturen naar info@energieservice.nl.

Ik wil graag mijn maandfacturen via automatische incasso betalen. Hoe regel ik dat?
Uw facturen betalen via automatische incasso kunt u regelen door contact op te nemen met de debiteurenadministratie, via e-mail: administratie@energieservice.nl of te bellen naar 0800-1220. Wij sturen u dan het formulier Doorlopende Machtiging SEPA toe. Zodra wij dit volledig ingevuld en ondertekend retour hebben ontvangen, kunnen wij uw betaling automatisch incasseren. Let op: gedurende de verwerkingstijd bent u nog zelf verantwoordelijk voor de betaling van uw facturen van Energie Service Friesland.

Start typing and press Enter to search