Storing CV-ketel

Wij staan 24/7 voor u klaar!

Als het plotseling koud in huis wordt of er komt geen warm water meer uit uw kraan, dan kan dat duiden op een storing in de CV-ketel. Neem gratis telefonisch contact op met Energie Service Friesland via 0800-1220. Onze monteurs staan 24/7 uur voor u klaar om u te helpen, ook in het weekend en tijdens feestdagen!

Geen abonnement, toch storing
Vermoedt u dat er een storing in uw CV-ketel zit, maar hebt u geen abonnement, dan bent u bij Energie Service Friesland aan het juiste adres! In sommige gevallen is een storing gemakkelijk zelf op te lossen. Volg daarvoor onderstaand stappenplan:

  1. Is er stroom?
  2. Is er gas?
  3. Heeft u een oude ketel? Controleer dan of de waakvlam brandt. Is dat niet het geval, steek de waakvlam dan aan.
  4. Noteer altijd de storingscode op het display van uw CV-ketel.
  5. Druk daarna op de resetknop van de CV-ketel.
  6. Controleer de waterdruk. Bij een normale situatie is deze tussen 1.0 – 2.0 Bar. Is deze lager? Vul dan eerst de CV-ketel bij met water.
  7. Controleer of er een druppende warmwaterkraan in huis is.
  8. Staat de kamerthermostaat op de gewenste temperatuur?

Storing zelf niet op te lossen?
Heeft u het stappenplan gevolgd en is de storing niet verholpen? Neem dan direct contact op met één van onze medewerkers van de Klantenservice via ons gratis telefoonnummer 0800-1220. Houdt daarbij de volgende gegevens bij de hand:

  • De storingscode (van CV-ketel en/of thermostaat).
  • Een duidelijke omschrijving van de storing.
  • Merk en type toestel.

We maken direct een afspraak, zodat onze monteur zo snel mogelijk bij u langs kan komen.

Start typing and press Enter to search