Home / Protocol bij storingen
Protocol bij storingen
Wanneer u een storing heeft aan bijvoorbeeld uw CV-ketel, warmtepomp of airconditioning staan wij altijd voor u klaar. Maar waar kunt u op rekenen als u de storing bij ons meldt?
1 Definities
Winterperiode: is de periode van 1 oktober t/m 31 maart van het opvolgende jaar.
Dringende storing: Dit zijn calamiteiten en storingen in de winterperiode door een
defect in de installatie waardoor er geen verwarming of warmwater meer is.
Calamiteit: een ernstige storing die direct een monteur vereist omdat de veiligheid
van de bewoner in geding is of om aanzienlijke (gevolg) schade te voorkomen of te beperken.
2 Algemene richtlijn
- Storingen worden zoveel mogelijk dezelfde dag nog opgepakt;
- Calamiteiten worden met voorrang opgepakt;
- Meldingen na 22:00 uur worden door de monteur beoordeeld of er sprake is
van een calamiteit. Wanneer er sprake is van een calamiteit dan wordt de
storing direct opgepakt. Wanneer het geen calamiteit is wordt het de
volgende dag opgepakt.
3 Storingen buiten kantooruren
- Dringende storingen worden zoveel mogelijk dezelfde dag opgepakt;
- Calamiteiten worden direct opgepakt.
4 Storingen tussen 22:00 uur en 08:00 uur
- Komt er geen warm water meer uit de kraan? Dit is heel vervelend en wij
willen dit dan ook zo snel mogelijk voor u oplossen. Als de enige storing
echter het gebrek aan warm water is, betreft dit geen calamiteit en wordt dit doorgeschoven naar de volgende werkdag. Indien er dringende
omstandigheden zijn die wel vergen dat er warm water is, dan maken wij een uitzondering. Dit is ter beoordeling van de monteur. - Heeft u een CV-ketel of warmtepomp en is de druk van uw verwarmingsinstallatie te laag en/of werkt het verwarmingstoestel
hierdoor niet goed meer? Over het algemeen is het vullen van uw verwarmingsinstallatie niet moeilijk en kunt u dit ook zelf doen, of u kunt
iemand uit de directe omgeving hiervoor om hulp vragen. Mocht het bijvullen
in de winterperiode wanneer de verwarming aan staat onverhoopt niet lukken, dan wordt u wel bezocht om de installatie bij te vullen. - Is uw kachel uit of waakvlam gedoofd? Dan kunnen wij u helpen om deze
weer te ontsteken. Het aansteken van de waakvlam kunt u zelf doen en is
daarom niet dringend noodzakelijk en wordt doorgeschoven naar de
volgende werkdag of tot na het weekend, tenzij er sprake is van
uitzonderlijke omstandigheden. In de wintermaanden wordt u wel door ons
bezocht om de waakvlam aan te steken indien u dit niet zelf kunt doen. Dit is
ter beoordeling van de monteur. - Verwarmt uw cv ketel, warmtepomp of airconditioning niet meer? In de winterperiode is dit erg vervelend. Wanneer u geen andere verwarmingsbron
heeft zullen wij dit als een dringende storing behandelen, als de storing zicht
in de winterperiode voordoet. Anders wordt de storing doorgeschoven naar
de volgende werkdag of tot na het weekend. Indien er sprake is van
uitzonderlijke omstandigheden, dan wordt ter beoordeling van de monteur
een uitzondering gemaakt. - Koelt uw airconditioning niet meer? In de zomer kan dit erg vervelend zijn,
toch betreft dit geen dringende storing. Daarom wordt deze storing
doorgeschoven naar de volgende werkdag of tot na het weekend. Indien er
sprake is van uitzonderlijke omstandigheden, dan wordt ter beoordeling van
de monteur een uitzondering gemaakt.
5 Storing melden
Heeft u nog vragen naar aanleiding van bovenstaande informatie, of wilt u een
storing melden? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
Email algemeen : info@energieservice.nl
Email storing melden : storing@energieservice.nl
Website : Storing melden-Energie Service Friesland
Storingsnummer : 0800-1220